Navazování kontaktů a spojení ve formě linkbuildingu, spoluprací a vzájemné propagace je velmi účinným způsobem, jak šířit povědomí o své značce či projektu. Zároveň takto můžete získat přátele, cenné rady, pomoc v nesnázích, zkrátka vztahy, které jsou skutečné a trvalé, byť jejich základ byl položen na internetu. Na koho byste se tedy měli soustředit, abyste z toho benefitovali jak z hlediska profesního či zájmového, tak i osobního?
Reálná podpora
Nebojte se komunikovat s lidmi, jejichž aktivity vám skutečně připadají zajímavé, přínosné, hodnotné a inspirativní. Neřiďte se pouze tím, kolik mají sledujících na sociálních sítích a kolik pozornosti byste z toho mohli vytěžit. Buďte upřímní a autentičtí a navazujte kontakt s podnikateli a tvůrci, se kterými si zkrátka vzájemně rozumíte a máte něco společného. Vzájemná propagace pak bude snazší a mnohem uvěřitelnější pro vaše publikum. Vaší webovou stránku také doporučujeme si otestovat v SEO testu.
Lidé z oboru
Na výše uvedené navazuje, že je nejlepší, když máte kolem sebe lidi s nějakým souvisejícím zájmem. Nemusí jít nutně o úplně stejnou profesi či hobby, avšak když se budete pokoušet hned na první dobrou obklopovat se například lidmi z technických oborů, když sami jste kreativci, může to mírně skřípat a působit tak trochu podivně. Tím samozřejmě neříkáme, že se tímto způsobem máte omezovat navždy. Časem dojde i ke vzniku konexí, které zcela přesahují váš rámec činnosti.
Kvalitní weby
Hledejte osoby, které jsou ideálně zkušenější než vy a jejich web či stránka na sociálních sítích jsou opravdu promyšlené a dotažené. Mnohé se naučíte a je zde potenciál, že k vám odsud budou proudit návštěvníci a sledující, jestliže docílíte plnohodnotné spolupráce a vzájemné podpory.
Vaše PR bude na velmi dobré úrovni, protože budete automaticky o něco více důvěryhodní díky doporučení někoho úspěšného. Nicméně to vše stále platí pouze v kombinaci s výše uvedenými odstavci.